Opintojakso

Näytä opetus
A380A6051 Introduction to International Business and Planning, 6 op 
Tunniste A380A6051  Voimassaolo 01.08.2019 -
Nimi Introduction to International Business and Planning  Nimilyhenne Introduction to 
Laajuus6 op   
TyyppiYleisopinnot  
LajiOpintojakso   
  ArvosteluasteikkoOpintojaksot 0-5,H,P 
  Jatko-opintokelpoinenei
    Voidaan suorittaa useastiei
Vastuuyksikkö LUT School of Business and Management (23E1) 

Opettajat
Nimi
Seyedsina Mortazavibabaheidari 
Sami Saarenketo 
Toivo Äijö 

Opintojakson kuvaus opinto-oppaan mukaan
Huom 

Location: Lappeenranta

 
Suoritusvuosi 

B.Sc. (Econ. & Bus. Adm.) 3

 
Periodi 

1 (intensive)

 
Opetuskieli 

English

 
Vastuuopettaja(t) 

D.Sc. (Econ.) Toivo S. Äijö, Top Trainers Group

Professor, D.Sc. (Econ. & Bus. Adm.) Sami Saarenketo
Junior Researcher, M.Sc. Sina Mortazavi

 
Tavoitteet 

To familiarize the students with the fundamentals of international business in general and strategic planning for international business in particular. To provide the students with the analytical skills required for critical evaluation of actual international business strategies.

 
Sisältö 

- The changes in the international business environment and their effect on strategic planning.
- Theories of international trade and business.
- The institutions of international trade and business.
- The essence of competitive strategy.
- Levels of strategic planning.
- International expansion strategy.
- Supporting research.
- International marketing strategy: entry modes, targeting, product, service, pricing, promotion, sales and CRM.
- International functional strategies.
- Case studies.

 
Suoritustavat 

Intensive course during 1. period. 35 hours of lectures, interactive analyses, case exercises and assignments, carried out by the student, 65 hours, preparation for the written exam and written examination 60h. Total course 160 h.

 
Kuulustelujärjestyksen mukainen tentti (Kyllä/Ei) 

Yes

 
Moodle-tentti (Kyllä/Ei) 

No

 
Exam-tentti (Kyllä/Ei) 

No

 
Arviointiskaala ja arviointimenetelmät 

Graded 0-5 on the basis of case studies and class participation 20 % and written examination 80 %, evaluation 0 – 100 points.
50 % class attendance and participation required.

 
Oppimateriaalit 

The study material will be distributed at the beginning of the lectures.

 
Esitietovaatimukset 

Basic course in marketing

 
Vaihto-opiskelijoille paikkoja? (Kyllä,paikkamäärä/Ei) 

max 5

 
Paikkoja avoimen yliopiston opiskelijoille? (Kyllä, paikkamäärä/Ei) 

max 10

 


Meneillään oleva ja tuleva opetus
Ei opetusta

Tulevat kuulustelut
Tarkasta kuulustelujärjestyksestä jos tässä ei näy kuulustelu mikä sinun mielestä pitäisi näkyä.
Voit myös hakea kuulusteluja vasemman valikon ILMOiTTAUDU TÄSTÄ -kohdasta.