Opintojakso

Näytä opetus
A380A0320 Applied Consumer Behaviour, 6 op 
Tunniste A380A0320  Voimassaolo 01.08.2019 -
Nimi Applied Consumer Behaviour  Nimilyhenne Applied Consume 
Laajuus6 op   
TyyppiYleisopinnot  
LajiOpintojakso   
  ArvosteluasteikkoOpintojaksot 0-5,H,P 
  Jatko-opintokelpoinenei
    Voidaan suorittaa useastiei
Vastuuyksikkö LUT School of Business and Management (23E1) 

Opettajat
Nimi
Sanna-Katriina Asikainen 
Anisur Faroque 
Seyedsina Mortazavibabaheidari 

Opintojakson kuvaus opinto-oppaan mukaan
Huom 

Location: Lappeenranta

 
Suoritusvuosi 

B.Sc. (Econ. & Bus. Adm.) 3 (edit. 30.8.2019)

 
Periodi 

1-2

 
Opetuskieli 

English

 
Vastuuopettaja(t) 

Professor, D.Sc. (Tech.) Sanna-Katriina Asikainen
Post-doctoral researcher, D.Sc. (Econ. & Bus. Adm.) Anisur Faroque
Junior researcher, M.Sc. (Econ. & Bus. Adm.) Sina Mortazavi

 
Tavoitteet 

After taking the course the students should be able to:

- To understand the fundamental notions of consumers in the market place: How consumers see the world and how they understand themselves.

- To apply relevant theories related to consumer buying behavior.

 - To interpret ethical sustainable consumption and demonstrate an informed understanding of its application in today’s global market. (edit. 30.8.2019)

 
Sisältö 

This course covers the basics of consumer behavior such as consumer attitudes, memory, individual decision making, social groups and other similar topics.

Through several lectures and workshops students will get familiarized with key concepts and theories related to consumer behavior. In applied part of the course, the students will make use of fundamental marketing research tools to analyze consumers in market. Thus, this course offers the students the possibility to put their knowledge in practice by doing real market research.

 
Suoritustavat 

Online videos, course book and articles. (edit. 30.8.2019) Total workload for student 160 h.

 
Kuulustelujärjestyksen mukainen tentti (Kyllä/Ei) 

No (edit. 30.3.2020)

 
Moodle-tentti (Kyllä/Ei) 

No

 
Exam-tentti (Kyllä/Ei) 

No

 
Arviointiskaala ja arviointimenetelmät 

Final grade 0-5. Moodle assignment 100% (edit. 30.3.2020)

 

 
Oppimateriaalit 

Solomon, M., Bamossy, G., Askegaard, S., Hogg, M.K. (2016). Consumer Behaviour PDF eBook: A European Perspective, 6 E.

Lee and Lings (2008) Doing Business Research: A Guide to Theory and Practice (edit. 30.8.2019)

Articles and other reading and study materials to be announced before / in the class and in the Moodle.

 
Esitietovaatimukset 

Basics in marketing, and Basics in qualitative and quantitative research methods.

 
Vaihto-opiskelijoille paikkoja? (Kyllä,paikkamäärä/Ei) 

max 15

 
Paikkoja avoimen yliopiston opiskelijoille? (Kyllä, paikkamäärä/Ei) 

No

 


Meneillään oleva ja tuleva opetus
Ei opetusta

Tulevat kuulustelut
Toiminnot Nimi Tyyppi op Opettaja Aikataulu
ilmoittaudu Applied Consumer Behaviour  KUULUSTELU  Sanna-Katriina Asikainen,
Anisur Faroque,
Seyedsina Mortazavibabaheidari 
14.04.20ti 16.15-19.15