Opintojakso

Näytä opetus
A380A0310 Services Marketing and Customer Experience Management, 3 op 
Tunniste A380A0310  Voimassaolo 01.08.2019 -
Nimi Services Marketing and Customer Experience Management  Nimilyhenne Services Market 
Laajuus3 op   
TyyppiYleisopinnot  
LajiOpintojakso   
  ArvosteluasteikkoOpintojaksot 0-5,H,P 
  Jatko-opintokelpoinenei
    Voidaan suorittaa useastiei
Vastuuyksikkö LUT School of Business and Management (23E1) 

Opettajat
Nimi
Heini Vanninen 

Opintojakson kuvaus opinto-oppaan mukaan
Huom 

Location: Lappeenranta

 
Suoritusvuosi 

B.Sc. (Econ. & Bus. Adm.) 2

 
Periodi 

3

 
Opetuskieli 

English

 
Vastuuopettaja(t) 

Post-Doctoral Researcher, D.Sc. (Econ. & Bus. Adm.) Heini Vanninen

 
Tavoitteet 

The aim of the course is to provide the students with the knowledge of most central issues of services marketing and customer experience management. After completion of the course the students are able to:

- Identify the key concepts and issues related to services marketing and how the nature of services affects marketing activities
- Demonstrate how services can be designed according to the needs of customers
- Plan service blueprints and understand services marketing from a holistic viewpoint, including the background work and processes that are needed to create and deliver an experience to the customer
- Analyze and audit existing services marketing processes by using the principles of service design

Students are able to recognize how integration of new technologies changes services and how services marketing principles can be utilized in both offline and online environments.

 
Sisältö 

Foundations for services marketing (e.g. nature of services, services marketing mix, service design). Understanding customers and customer journey. Aligning service design and standards, service quality. Delivering and performing service, service technologies. Managing service promises.

 
Suoritustavat 

Lectures 14 h, group assignment 34 h, preparing for lectures and exam, electronic exam 32 h. Total workload for student 80 h.

 
Kuulustelujärjestyksen mukainen tentti (Kyllä/Ei) 

No

 
Moodle-tentti (Kyllä/Ei) 

No

 
Exam-tentti (Kyllä/Ei) 

Yes

 
Arviointiskaala ja arviointimenetelmät 

Grade 0-5, evaluation 0-100 points: Group assignment 30 points, electronic exam 70 points. (edit. 7.11.2019)

 
Oppimateriaalit 

Zeithaml, V.A., Bitner, M.J., Gremler, D.D. (2018) Services Marketing: Integrating Customer Focus Across the Firm with Connect Access.(7th ed.). New York: NY. McGraw-Hill Education.
Textbook: ISBN: 978-1260051988
Other readings and assignments announced before / in the class

 
Esitietovaatimukset 

A130A0010 Markkinoinnin perusteet or equivalent basic marketing course.

 
Vaihto-opiskelijoille paikkoja? (Kyllä,paikkamäärä/Ei) 

15–

 
Paikkoja avoimen yliopiston opiskelijoille? (Kyllä, paikkamäärä/Ei) 

max 5

 


Meneillään oleva ja tuleva opetus
Ei opetusta

Tulevat kuulustelut
Tarkasta kuulustelujärjestyksestä jos tässä ei näy kuulustelu mikä sinun mielestä pitäisi näkyä.
Voit myös hakea kuulusteluja vasemman valikon ILMOiTTAUDU TÄSTÄ -kohdasta.