Opintojakso

Näytä opetus
A380A0201 Sales and Marketing Communication, 6 op 
Tunniste A380A0201  Voimassaolo 01.08.2018 -
Nimi Sales and Marketing Communication  Nimilyhenne Sales and Marke 
Laajuus6 op   
TyyppiYleisopinnot  
LajiOpintojakso   
  ArvosteluasteikkoOpintojaksot 0-5,H,P 
  Jatko-opintokelpoinenei
    Voidaan suorittaa useastiei
Vastuuyksikkö LUT School of Business and Management (23E1) 

Opettajat
Nimi
Tommi Rissanen 
Anssi Tarkiainen 

Opintojakson kuvaus opinto-oppaan mukaan
Huom 

Location: Lappeenranta

Replaces the course A380A0200 Promotion and Sales Management 6 cr and can not be included in the same degree

 
Suoritusvuosi 

B.Sc. (Econ. & Bus. Adm.) 3

 
Periodi 

2

 
Opetuskieli 

English

 
Vastuuopettaja(t) 

Associate Professor, D.Sc. (Econ. & Bus. Adm.) Anssi Tarkiainen
Project Researcher, D.Sc. (Econ. & Bus. Adm.) Tommi Rissanen

 
Tavoitteet 

After completing the course the student will understand changes in the field of commerce, including buying behavior, marketing communication (MC) and sales management (SM). Student is able to create and design marketing and sales funnel that applies new, more productive technologies. This course will pay special emphasis on understanding the linkages between marketing communication and sales, and the challenges in their integrated management.
The learning outcomes of the course are the following:
- to understand the evolution of buying behavior, marketing and sales in the era of digital technologies
- to understand the role of MC and SM in marketing strategy
- to assess the usability of different forms of communication with regard to buyer behavior
- to be able to design, implement and manage marketing communication and sales as part of the marketing process
- to assess the challenges of integrating MC and sales strategies, and combining traditional tools with new technologies
- to evaluate the effectiveness of MC and sales in the changing business environment.

 
Sisältö 

Core contents:
- The evolution of buying behavior, marketing and sales in the era of digital technologies.
- The role of marketing communication (MC) and sales in marketing strategy.
- The role of buyer behavior and its effects on the nature of communication (mass vs interactive/personal).
- MC and sales process, message and media strategy.
- Strategic planning process of MC and sales, challenges of integrating MC and sales management strategies.

Additional knowledge:
- Sustainability in MC context.

Special knowledge:
- Digitalization of MC and sales.

 
Suoritustavat 

Combined lectures (videos and in-class) and exercises 28 h 2. period. Preparation for exercises 63 h (including written work) and preparation for the exam 71h. Written exam.
Total workload for student 160 h.

 
Kuulustelujärjestyksen mukainen tentti (Kyllä/Ei) 

No

 
Moodle-tentti (Kyllä/Ei) 

Yes

 
Exam-tentti (Kyllä/Ei) 

No

 
Arviointiskaala ja arviointimenetelmät 

Final grade 0-5, evaluation 0-100 points. Exercises 40 points, written exam 60 points.

 
Oppimateriaalit 

Lectures and selected articles.

 
Esitietovaatimukset 

A130A0010 Markkinoinnin perusteet (or basic course in marketing). (Muok. 19.6.2019)

 
Vaihto-opiskelijoille paikkoja? (Kyllä,paikkamäärä/Ei) 

15–

 
Paikkoja avoimen yliopiston opiskelijoille? (Kyllä, paikkamäärä/Ei) 

max 5

 


Meneillään oleva ja tuleva opetus
Ei opetusta

Tulevat kuulustelut
Tarkasta kuulustelujärjestyksestä jos tässä ei näy kuulustelu mikä sinun mielestä pitäisi näkyä.
Voit myös hakea kuulusteluja vasemman valikon ILMOiTTAUDU TÄSTÄ -kohdasta.