Opintojakso

Näytä opetus
CT70A7000 Digital Business Platforms, 6 op 
Tunniste CT70A7000  Voimassaolo 01.08.2018 -
Nimi Digital Business Platforms  Nimilyhenne Digital Busines 
Laajuus6 op   
TyyppiYleisopinnot  
LajiOpintojakso   
  ArvosteluasteikkoOpintojaksot 0-5,H,P 
  Jatko-opintokelpoinenei
    Voidaan suorittaa useastiei
Vastuuyksikkö LUT School of Engineering Science (23B3) 

Opettajat
Nimi
Ajantha Dahanayake 
Kari Heikkinen 

Opintojakson kuvaus opinto-oppaan mukaan
Huom 

Location: Lappeenranta

 
Suoritusvuosi 

M.Sc. (Tech.) 2

 
Periodi 

1-2

 
Opetuskieli 

English

 
Vastuuopettaja(t) 

D Sc. (Tech) Kari Heikkinen, Professor Ajantha Dahanayake

 
Tavoitteet 

At the end of the course students will be able to
1. Have expertise of the fundamental principles of key enabling pillars and platforms for digital business
2. Understanding how different platforms will add value to digital business
3. Understanding how data analytics will enhance value of heterogeneous data
4. Understand the role of stakeholders, technology trends and business challenges of software technology for being able to build a customer-centric culture and customer understanding
5. Master a digital business platform help to reengineer existing services, business processes and creating new digital services

 
Sisältö 

Introduction to pillars of and platforms for digital business: IoT (Internet of Things), 5G and CPS (Cyber Physical Systems), Data and Analytics (Big data), Ecosystems (Cloud evolution and Software as a service), strategies (Cybersecurity) and technologies (Distributed Ledgers, e.g. block chain), Information Systems, Customer experience and Business platforms.

 

In-depth discussion of platforms examples from different industries for demonstrating the variety of possible approaches towards organizing and managing platforms. Identifying the patterns of technology and transformation underlying current and future platforms of digital business. Overview of the different design steps and important decisions in the development of a digital platform or in its selection for business needs.

 
Suoritustavat 

Lectures 21 h, Seminar 8h, Case studies with in-depth discussions, including essays 88 h, Seminar preparation 39 h. Total workload 156 h.

 
Kuulustelujärjestyksen mukainen tentti (Kyllä/Ei) 

No

 
Moodle-tentti (Kyllä/Ei) 

No

 
Exam-tentti (Kyllä/Ei) 

No

 
Arviointiskaala ja arviointimenetelmät 

0-5. Continuous evaluation
Class participation, discussions and Moodle quizzes =, 40%
Written Case studies (in groups) =, 40%
Scientific paper on future vision of digital platforms (individual) =, 20%

 
Oppimateriaalit 

"Platform Revolution: How Networked Markets Are Transforming the Economy - And How to Make Them Work", by G. Parker, M. Van Alstyne, S. Choudary, 2016.

 Handouts during the class.

 
Esitietovaatimukset 

Bachelor's thesis or degree completed.

 
Osallistujamäärää rajoitettu? (Kyllä, lukumäärä, prioriteetit/Jätä tyhjäksi) 

Yes, 40, priority given to Digital Transformation students

 
Vaihto-opiskelijoille paikkoja? (Kyllä,paikkamäärä/Ei) 

No

 
Paikkoja avoimen yliopiston opiskelijoille? (Kyllä, paikkamäärä/Ei) 

No

 


Meneillään oleva ja tuleva opetus
Ei opetusta

Tulevat kuulustelut
Tarkasta kuulustelujärjestyksestä jos tässä ei näy kuulustelu mikä sinun mielestä pitäisi näkyä.
Voit myös hakea kuulusteluja vasemman valikon ILMOiTTAUDU TÄSTÄ -kohdasta.