Opintojakso

Näytä opetus
CT60A5400 Fundamentals of Game Development, 6 op 
Tunniste CT60A5400  Voimassaolo 01.08.2016 -
Nimi Fundamentals of Game Development  Nimilyhenne Fundamentals of 
Laajuus6 op   
TyyppiYleisopinnot  
LajiOpintojakso   
  ArvosteluasteikkoOpintojaksot 0-5,H,P 
  Jatko-opintokelpoinenkyllä
    Voidaan suorittaa useastiei
Vastuuyksikkö LUT School of Engineering Science (23B3) 

Opettajat
Nimi
Jussi Kasurinen 

Opintojakson kuvaus opinto-oppaan mukaan
Huom 

Location: Lappeenranta, kokonaan verkossa / full digi

 
Suoritusvuosi 

M.Sc. (Tech). 1

 
Periodi 

1-2

 
Opetuskieli 

English

 
Vastuuopettaja(t) 

Associate Professor, D.Sc. (Tech.) Jussi Kasurinen

 
Tavoitteet 

Intended Course Learning Outcomes. At the end of this course students will be able to:
1. Conduct independent work in entertainment software engineering context.
2. Independently design and implement a small-scale game program with some industry-relevant platform.
3. Acquiring further knowledge concerning the taught game development tool.
4. Working as a productive member and as part of a team developing larger entertainment software product.

 
Sisältö 

Applied software engineering course. The objective for this course is for students to learn how to use their software engineering knowledge in an entertainment software engineering context. With the selected game development tools, student is capable to independently design and develop a small game program on some modern game engine platform, or work as a part of a team developing a larger game product.
List of Topics: lectures and project works:
• Games as software products
• Basics of processes and models applied in the entertainment software industry
• Basics of the game development tools
• Introduction to game engines and their functions
• Basics of 3D objects
• Introduction to game development-related programming problem.
• Basics of artificial intelligence in entertainment software engineering context.
• Basics of sound engineering
• Gamification and Serious games.

 
Suoritustavat 

Primary mode of work is assisted self-study. Lectures 8 h, Independent work and project assignments 148 h. Total 156 h.

 
Soveltuvuus jatko-opintoihin (Kyllä/Jätä tyhjäksi) 

Yes

 
Kuulustelujärjestyksen mukainen tentti (Kyllä/Ei) 

No

 
Moodle-tentti (Kyllä/Ei) 

No

 
Exam-tentti (Kyllä/Ei) 

No

 
Arviointiskaala ja arviointimenetelmät 

0-5. Continuous evaluation (no exam)
Project proposal and presentation 20%
Individual project assignments (x2) 60%
Peer review work on other project assignments 20%.

 
Oppimateriaalit 

Based on the yearly implementation, the taught game engine tutorials and other materials given during the course.

 
Esitietovaatimukset 

Bachelor's thesis or degree completed.

 
Vaihto-opiskelijoille paikkoja? (Kyllä,paikkamäärä/Ei) 

No

 
Paikkoja avoimen yliopiston opiskelijoille? (Kyllä, paikkamäärä/Ei) 

max 15

 


Meneillään oleva ja tuleva opetus
Toiminnot Nimi Tyyppi op Opettaja Aikataulu
  Fundamentals of Game Development  KURSSI  Jussi Kasurinen 
01.06.20 -31.07.20 -

Tulevat kuulustelut
Tarkasta kuulustelujärjestyksestä jos tässä ei näy kuulustelu mikä sinun mielestä pitäisi näkyä.
Voit myös hakea kuulusteluja vasemman valikon ILMOiTTAUDU TÄSTÄ -kohdasta.